HTC VIVE wprowadza funkcje sztucznej inteligencji do technologii immersyjnej

Na prośbę marki HTC VIVE przesyłam Wam informację na temat wprowadzenia nowych funkcji.

Otwarte, połączone, inteligentne – HTC VIVE wprowadza funkcje sztucznej inteligencji do technologii immersyjnej

  • VIVERSE – obliczenia przestrzenne z nowymi funkcjami sztucznej inteligencji, aby tworzenie wciągających i interaktywnych światów było szybkie i proste, bez konieczności kodowania
  • VIVE Mars – nowe funkcje sztucznej inteligencji w silniku VIVE Mars, dzięki którym wirtualna produkcja staje się jeszcze łatwiejsza
  • G REIGNS – nowe możliwości 5G oparte na sztucznej inteligencji oraz demonstracja koncepcji sieci 6G z MediaTek

 

Barcelona. HTC VIVE wprowadza szereg funkcji AI na MWC25, budując swój ekosystem technologii immersyjnej, aby był jeszcze łatwiejszy i bardziej intuicyjny w użyciu. Ekosystem VIVE obejmuje wszechstronny sprzęt, elastyczne oprogramowanie, a nawet sieci, w których działają podłączone inne urządzenia. Dodając narzędzia sztucznej inteligencji, VIVE udostępnia najnowocześniejszą technologię konsumentom i przedsiębiorstwom.

  • Tworzenie immersyjnych środowisk jest proste i łatwe dzięki sztucznej inteligencji w VIVERSE Worlds – niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie gier czy środowisk edukacyjnych, dzięki VIVERSE nie są potrzebne żadne umiejętności kodowania.
  • VIVE Mars, który zrewolucjonizował wirtualną produkcję, zawiera nowe funkcje sztucznej inteligencji w silniku VIVE Mars, dzięki czemu ludzie mogą płynnie wchodzić w interakcje z wirtualnym środowiskiem. Na MWC25 goście mogą zobaczyć na własne oczy i doświadczyć immersji w kultowym National Art Museum of Catalonia, wchodząc w interakcje z awatarem w czasie rzeczywistym.
  • G REIGNS, prywatne przenośne rozwiązanie 5G firmy HTC, wykorzystuje sztuczną inteligencję jako część optymalizacji sieci i będzie gospodarzem opartej na sztucznej inteligencji demonstracji autonomicznego pojazdu 5G w inteligentnej fabryce.

Sztuczna inteligencja otwiera przed ludźmi i firmami nowe sposoby na uwolnienie wyobraźni i uczynienie życia lepszym. Marzymy o świecie, w którym technologia jest otwarta, połączona i inteligentna. W HTC VIVE wierzymy, że sztuczna inteligencja musi być używana w sposób odpowiedzialny, szczególnie z prywatnością na czele, aby ludzie czuli się bezpiecznie. Sztuczna inteligencja powinna rozwiązywać problemy i pomagać ludziom, a nie ich zastępować – w ten sposób technologia może wpierać ludzkość”. – powiedziała Cher Wang, współzałożycielka i szefowa HTC.

 

VIVERSE – platforma obliczeń przestrzennych

VIVERSE wprowadza nowe funkcje w VIVERSE Create, w tym zestaw narzędzi, które pozwalają twórcom tworzyć i udostępniać interaktywne światy dla wielu graczy na dowolnym urządzeniu, w dowolnym miejscu – bez konieczności pisania kodu. Użytkownicy mogą udostępniać swoje światy w VR,
na urządzeniach mobilnych, PC i Mac dzięki wieloplatformowej funkcji VIVERSE Create „bez instalacji”, dzięki czemu interaktywna rozrywka jest dostępna bez potrzeby posiadania komputera gamingowego.

VIVERSE for Business umożliwia firmom tworzenie immersyjnych doświadczeń 3D, które można osadzać na dowolnej stronie internetowej, działającej do 10 razy szybciej dzięki sztucznej inteligencji. Od szybkiego rozwoju „cyfrowych bliźniaków” po awatary AI do spersonalizowanych szkoleń, optymalizuje wirtualne przestrzenie pod kątem wymiernego wpływu na biznes.

VIVERSE Worlds to portal do immersyjnej odmiany Internetu, który zmienia sposób udostępniania
i doświadczania treści 3D online. VIVERSE Worlds to otwarta, zorientowana na użytkownika platforma webXR, która łączy ludzi na całym świecie, umożliwiając im odkrywanie, pracę i zabawę w bezpiecznej przestrzeni wirtualnej.

 

Multi-User Free-Roam VR rozwija się na całym świecie

Doświadczenia oparte na lokalizacji pobudzają wyobraźnię w kulturze, sztuce i grach. Wiodąca w branży technologia VIVE Focus 3 i nowa VIVE Focus Vision oraz pakiet oprogramowania VIVE Location Based Software Suite (LBSS) były podstawą wielu niesamowitych realizacji. Na MWC25, VIVE i Small Creative skonfigurowali i uruchomili LBE – „Gaudi, Atelier of the Divine” – gdzie sześć osób razem i w tym samym czasie może poznawać i odkrywać bogaty świat Gaudiego.

„Excurio’s Horizon of Khufu”, oszałamiający spacer po Wielkiej Piramidzie w Gizie, przyjął ponad 2 miliony odwiedzających na całym świecie. Podczas gdy Sandbox, jedna z największych na świecie sieci gier VR, niedawno osiągnęła kamień milowy w wysokości 200 milionów dolarów w sprzedaży biletów na całym świecie.

Excurio wykorzystuje zaawansowaną technologię VIVE do uruchamiania trzech różnych doświadczeń jednocześnie, z ponad 100 osobami w VR w tej samej przestrzeni w tym samym czasie. Oznacza to, że jedna osoba może spacerować po Notre Dame, druga stać na szczycie Wielkiej Piramidy, a trzecia chodzić wokół dinozaurów.

Coraz częściej instytucje kulturalne przenoszą ludzi w inne czasy, aby byli świadkami różnych wydarzeń w  historii. Château de Versailles niedawno ogłosił nadchodzące Versailles: Zaginione Ogrody Króla Słońca, który zostanie otwarty 25 marca 2025 roku. Wcześniej VIVE i VIVE Arts współpracowały z Musee d’Orsay, The V&A, Musée de l’Orangerie, Luwrem, Somerset House, Gray Space i wieloma innymi, a także wspierały wystawy na całym świecie, w tym w Azji Wschodniej.

 

Mars, Camera, Action

VIVE Mars to kompaktowe i ekonomiczne rozwiązanie do wirtualnej produkcji. W tym roku VIVE Mars Engine dodaje nowe funkcje sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym, dzięki czemu ludzie mogą wchodzić w interakcje z wirtualnymi scenami. Na MWC25 ludzie będą mogli stanąć przed kultowym budynkiem Casa Padellàs i wystrzelić fajerwerki, a także kontrolować wirtualnego awatara w czasie rzeczywistym.

VIVE Mars sprawia, że wirtualna produkcja w czasie rzeczywistym staje się bardziej dostępna, dzięki szybszej konfiguracji i profesjonalnym funkcjom, które upraszczają tworzenie filmów dla wszystkich – od niezależnych twórców po duże studia. Ostatnie przykłady profesjonalnego wykorzystania VIVE Mars obejmują: reklama VW z Christopherem Lloydem, teledysk Daughtry, zwiastun Hulu dla Kardashianów.

 

G REIGNS – Przenośna prywat na sieć 5G i 6G na żywo

Na MWC25 G REIGNS, oddział HTC, ponownie stworzył prywatną przenośną sieć 5G na żywo na stoisku HTC (Hala 7, stoisko 7A40). REIGN Core 5G RAN będzie gospodarzem demonstracji małego, autonomicznego pojazdu pracującego nad różnymi zadaniami.

Ponadto G REIGNS współpracuje z MediaTek (Hala 3 stoisko 3D10) i Intel, aby zaprezentować na żywo sieć 6G. To innowacyjne zintegrowane rozwiązanie komunikacyjne i obliczeniowe demonstruje rozproszone przetwarzanie danych za pośrednictwem „Edge Cloud” (chmury RAN). Smartfon w sieci 6G będzie obsługiwał lekkie obliczenia i przenosił obliczenia o dużym obciążeniu do chmury brzegowej,
w przeciwieństwie do tradycyjnego podejścia chmury internetowej, a wszystko to z bardzo niskimi opóźnieniami. Ten przełom umożliwia modernizację kluczowych aplikacji, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, ochrony prywatności na poziomie telekomunikacyjnym, zarządzania danymi osobowymi i dynamicznego planowania zasobów.

Co o tym sądzicie?