HTC VIVERSE OSIĄGA 1 MILION UŻYTKOWNIKÓW

Na prośbę marki HTC VIVE Przesyłam Wam informacje na temat zwycięzców hackathonu.

HTC VIVERSE OSIĄGA 1 MILION UŻYTKOWNIKÓW I
OGŁASZA ZWYCIĘZCÓW PIERWSZEGO GLOBALNEGO HACKATHONU „SPARK”: GRY, IMMERSYJNY STORYTELLING, SIECI SPOŁECZNOŚCIOWE

Studenci z ponad 40 uczelni z całego świata wzięli udział w pierwszym globalnym hackathonie VIVERSE, tworząc przeglądarkowe gry wideo, interaktywne opowieści i doświadczenia społecznościowe.

VIVERSE, platforma do tworzenia i dystrybucji treści immersyjnych od lidera rozwiązań VR klasy premium, firmy HTC, ogłosiła zwycięzców swojego pierwszego globalnego hackathonu uniwersyteckiego „VIVERSE Spark”. Setki studentów rywalizowały w tworzeniu gier, interaktywnych dzieł sztuki i doświadczeń społecznościowych, aby zdobyć nagrody pieniężne, nabyć poszukiwane umiejętności zawodowe i zbudować swoje profesjonalne portfolio.

„Nie musisz pobierać Roblox ani Fortnite, aby stworzyć coś własnego. Możesz po prostu wejść na VIVERSE i zacząć w ten sposób, co daje większą swobodę” – powiedział Vicente Bookman, student Academy of Art University w San Francisco.

Studenci z ponad 40 uniwersytetów w Ameryce Północnej, Europie i Azji wzięli udział w VIVERSE Spark Hackathon 2025, tworząc kreatywne projekty w różnych silnikach gier WebXR. Rezultatem jest imponująca kolekcja gier wideo i interaktywnych doświadczeń, które działają w przeglądarce internetowej i na różnych urządzeniach, takich jak laptopy, tablety i smartfony.

Zgłoszenia projektów obejmowały wiele kierunków studiów – od sztuki po programowanie – podkreślając ogromne możliwości kariery w tworzeniu treści immersyjnych rynku, którego wartość ma osiągnąć 125 miliardów dolarów do 2034 roku.

Dzięki ponad 1 milionowi aktywnych użytkowników miesięcznie i wciąż rosnącej liczbie, VIVERSE szybko staje się preferowaną platformą dla ludzi do tworzenia, grania i nawiązywania kontaktów towarzyskich w immersyjnych światach online.

„W ramach tego wyzwania studenci pracowali z oprogramowaniem do modelowania 3D, wieloma silnikami gier i tworzyli interaktywne światy z niestandardową grafiką postaci, mechaniką gry, animacją i fizyką oraz narracją” – powiedział Tony Liao, dyrektor założyciel CougAR Lab na Uniwersytecie w Houston. „Właśnie w takich obszarach chcemy, aby nasi studenci angażowali się w tego typu zadania, aby mogli nie tylko nauczyć się umiejętności technicznych, ale także połączyć wszystkie swoje talenty, stworzyć coś znaczącego i przekroczyć własne granice”.

„Dostępność platformy VIVERSE – „kliknij i graj”, brak instalacji, prosta w budowie i zaskakująco potężna – umożliwiła nam osiągnięcie prawdziwego przełomu. To doświadczenie zmieniło sposób, w jaki myślimy o opowiadaniu historii i potwierdziło mój cel, jakim jest praca w immersyjnym projektowaniu gier” – powiedział student Royal College of Art.

Hackathon 2025 obejmował trzy kategorie – Immersyjny Striytelling, Gry oraz Sieci Społecznościowe – z trzema zwycięskimi zespołami i jedną zwycięską uczelnią w każdej kategorii. Poniżej znajduje się lista zwycięzców, wraz z linkami do projektów:

 

Zwycięzcy VIVERSE Spark Hackathon 2025

Immersyjny Storytelling

1st – The Knight Watcher, University of Houston

2nd Day X, Royal College of Art

3rd – Mission Miss, Royal College of Art

Wyróżnienie: VR Story Dream Maker, National University of Kaohsiung

Gry

1st – Office Crashout, Academy of Art University

2nd – Ditto, Academy of Art University

3rd – Car Repair Simulator, University of Massachusetts Amherst

Wyróżnienie: Axolotl Adventure, University of Houston

Sieci Społecznościowe

1stNimbus, Royal College of Art

2ndRestaurant world, University of Cincinnati

3rdOTR 12th and Vine, University of Cincinnati

Wyróżnienie: Interverse, National University of Kaohsiung

 

Jesteśmy niezwykle zaszczyceni widząc tak niesamowite, kreatywne prace stworzone w VIVERSE przez następne pokolenie twórców” – powiedział Andranik Aslanyan, Szef ds. Rozwoju, HTC VIVERSE. „Stworzyliśmy VIVERSE, aby służyło jako centrum startowe dla wyobraźni. Umożliwiamy ludziom naukę tworzenia wciągających światów i budowania na tej umiejętności opłacalnej kariery. Do wszystkich, którzy wzięli udział w tegorocznym hackathonie, nie moglibyśmy być bardziej dumni z możliwości pokazania światu waszych kreacji”.

Więcej informacji na temat VIVERSE można znaleźć na stronie: VIVERSE  https://www.viverse.com/, Instytucje zainteresowane udziałem w przyszłych hackathonach prosimy o kontakt pod adresem: edu@viverse.com.

Co o tym sądzicie?