Na prośbę marki Teufel przesyłam Wam informację na temat badania.
Przesiadka na mobile, ale i jakościowy sprzęt. Coraz więcej Polaków ceni sobie warunki odsłuchu muzyki
Mieszkańcy kraju nad Wisłą już na dobre „przesiedli się” na mobilną konsumpcję treści, przede wszystkim muzyki. Coraz bardziej dostrzegają też wartość w jakości jej odsłuchu.
Urządzenia mobilne, a przede wszystkim smartfony, z roku na rok stają się coraz popularniejsze wśród Polaków – również w kontekście słuchania muzyki. Aż 97.3 proc. ankietowanych Global Web Index korzysta nich, by uzyskać dostęp do treści online – w tym treści audio. Co ciekawe, przeszło 68 proc. słucha muzyki w możliwie najwyższej jakości dźwięku.
Już nie tylko przystępne cenowo „pchełki”
Według danych GWI z ostatnich czterech kwartałów najchętniej wybieranym źródłem muzyki jest platforma streamingowa Spotify (58.8 proc.), zaś w drugiej kolejności – o dziwo – plasuje się klasyczne radio FM (37.6 proc.). Kolejnym wartym uwagi aspektem jest wysoka popularność jakościowego sprzętu do konsumpcji treści audio – jako istotny wskazuje ten czynnik przeszło 2/3 ankietowanych:
– Przejście użytkowników do cyfrowej ery, postępujące głównie ze względu na wzrost penetracji smartfonów w społeczeństwie, przekłada się na wybór sprzętu audio wyższej klasy. Posiadacze nowoczesnych komórek nie są jednorodną grupą. Osoby korzystające z kolejnych, innowacyjnych modeli telefonów budują swoją świadomość w zakresie urządzeń oferujących wysoką „przestrzenność” dźwięku, precyzyjne tony średnie czy potężne basy – mówi Maksymilian Rojek, Senior Country Manager Poland marki Teufel. – Obserwujemy zdecydowany wzrost popytu o 122 proc. na słuchawki Real Blue Pro z segmentu premium, charakteryzujące się trójstopniową redukcją szumów dla bezkompromisowych wrażeń z odsłuchu niezależnie od warunków otoczenia użytkownika. Podobnie sytuacja prezentuje się w segmencie kolumn głośnikowych, ale i nie tylko ich. Udział procentowy kolumn podłogowych w torcie sprzedaży Teufel zwiększył się w ciągu ostatniego roku o 20 p.p. Z kolei jeden z naszych flagowych produktów – radio 3sixty – z roku na rok zwiększa swój udział rynkowy w kraju nad Wisłą, co potwierdza popularność tradycyjnego radia w kontekście źródła muzyki – zaznacza Maksymilian Rojek.
Dopasowane do Ciebie
Wspomniane badanie określiło również wybory dokonywane przez polskich melomanów. W odróżnieniu od ubiegłych lat, kiedy najczęściej słuchano całych albumów, współcześni odbiorcy najchętniej odtwarzają playlisty własnego autorstwa – co stanowi aż 65.6 proc. wskazań. Uzasadniają to wyborem muzyki, która towarzyszy im przy codziennych aktywnościach – 78.3 proc odpowiedzi.
– Indywidualizm to kolejny z przejawów współczesnej kultury. Konsumenci pragną wyrazić się przez ubiór, muzykę czy język jakim się posługują. W dobie ekstremalnie popularnej customizacji, personalizacji i możliwości wprowadzania własnych preferencji odejście od słuchania long play’i „od A do Z” na rzecz własnych list z ulubionymi utworami stało się normą – mówi Manager Teufel. – W Teufel poszliśmy jeszcze o krok dalej. Dzięki naszym głośnikom Teufel Home można bezprzewodowo streamować ulubione utwory za pośrednictwem Airplay 2, Google Cast, Bluetooth, Spotify Connect, w najlepszej jakości. Wykorzystujemy tutaj otwarty system streamingu, który umożliwia współpracę głośników niezależnie od producenta. Dzięki aplikacji Teufel Home z łatwością można kontrolować, sortować i odtwarzać swoje ulubione utwory z własnej kolekcji muzycznej oraz ulubione stacje radiowe. Prawie wszystkie aplikacje, takie jak Spotify, mogą być streamowane bez żadnych przeszkód bezpośrednio na głośnikach Teufel Home. Uciążliwe procesy konfiguracji, zapoznawanie się z nowymi aplikacjami lub problemy z kompatybilnością należą już do przeszłości. Dodatkowe opcje połączeń sprawiają, że te głośniki streamingowe mają uniwersalne możliwości zastosowania. To kolejny krok w zapewnieniu wysokiego komfortu fanom muzyki. Oprócz jakości samego dźwięku, dokładamy starań, by doświadczenie słuchacza było jak najbardziej dostosowane do indywidualnych potrzeb – podsumowuje Rojek.
Badanie GWI nt. preferencji konsumpcji treści audio objęło grupę 2 742 respondentów zamieszkujących teren Polski i dotyczyło okresu Q3 2023 – Q2 2024.